Inspirații urbane: Munchen

Săptămâna trecută am ajuns în Munchen pentru prima oară, intr-un city break, și o să vă povestesc cum mi s-a părut.

În primul rând e bine să nu uiți banii acasă, ca să nu trebuiască să rogi prieteni la 5 dimineața să-ți facă transfer, apoi e recomandabil să-ți faci print screen la hărți de acasă, aka din România, pentru că wifi-ul lor din aeroport și de oriunde în altă parte este…aproape inexistent, sau mai bine zis, cât să pară că ești conectat la ceva, dar cam atât.

Am găsit cazare prin Booking la Pension Locarno și am plătit 174Euro pentru o cameră dublă pentru 3 nopți. Camera foarte mare și curată, cu o cuvetă dar fără toaletă, care se află pe hol. Partea bună e că toaleta si dușul deserveau numai 3 camere și erau destul de curate; după standardele mele rosturile de la duș ar fi avut nevoie de mai multă ”dragoste”, în rest, nimic de comentat.

Locarno se află chiar  în apropierea Gării Centrale, așa că e foarte ușor să găsești mijloace de transport către orice destinație din oraș. Noi am mers cu tramvaiul numai în două ocazii, către Castelul Nymphenburg cu tramvaiul 17, și către Olympia Park cu tramvaiul 20, în rest ne-am plimbat la pas prin centrul care e la 10 minute distanță de pensiune.

Orașul e scump spre foarte scump: la Wirtshaus Rechthaler Hof, un fel de restaurantul gării, am mâncat șnițel gigant (in adevăratul sens) cu salată (puteai să alegi din mai multe garnituri) cu 12.9Euro, berea casei cu 3,9Euro si apă (la pahar) cu 3,2Euro. În centru sunt și mai scumpe lucrurile. Ceva foarte ciudat întâlnit într-un restaurant din centru a fost Orange Spritzer (erau cu mai multe arome) care e un fel de…praf la plic cu sifon cum era la modă în România anilor ’90; scurt și la obiect 3,40Euro ”băutura” asta.

Acum că am terminat cu partea pragmatică a excursiei, hai să vă povestesc și de cea romantică. Scopul vizitei a fost concertul Muse care nu a fost un simplu concert, și ca să nu vă stric surpriza din vară din România, o să vă spun doar că vom merge și la concertul din București. Vă spun însă că Olympia Halle unde a avut loc e o sală de concerte dedicată, parte a unui parc ce include și stadionul Olympia, un turn, un muzeu și un patinoar. Foarte tare a fost că în apropierea datei concertului am primit email de la site-ul de pe care am cumpărat biletele în care eram anunțați cu ce NU ai acces în sală, ca să nu ai surpriza să trebuiască să renunți la rucsac sau la selfie stick la intrare.

Dar cum concertul ne-a ocupat doar câteva ore dintr-o zi, am mai avut două de umplut. Așa că am vizitat Castelul Nymphenburg și parcul din jurul lui, am bătut la pas tot centrul Munchen-ului și o parte din magazinele lui, primăria si Deutsches Museum. Ce mi-a plăcut cel mai mult? Deutsches Museum! 11Euro de persoană intrarea, dar se întinde pe 6 etaje și acoperă absolut tot de la astrologie la mecanica fină, tehnologia zborului, jucării…M-am simțit ca un copil și, deși nu-mi mai simțeam picioarele la un moment dat, nu mă puteam opri din vizitat încăpere după încăpere. Am căzut amândoi de acord că ăsta e un muzeu de vizitat mai ales cu copiii pe la 10-14 ani, când încep să învețe fizică, chimie, matematică și înțeleg puțin mai bine lumea înconjurătoare.

Orașul e foarte frumos și destul de curat, cu multe părți în reconstrucție/consolidare; e destinația ideală pentru un city break. E un oraș în care aș locui? Nu; mi se pare puțin cam rece ca atmosferă, prietenos dar cu limite, dar în vizită m-aș mai întoarce. Vă las să vă faceți mai multe păreri din poze.