Inspirație versus indigo, reclama Kenzo

Am auzit că cei de la Kenzo au lansat ceva reclamă nouă și am căutat-o pe youtube. Dar nu am putut să trec peste laudele aduse spotului fără să-mi dau cu părerea.

Ieri am văzut noul videoclip al lui Kanye West ce a fost lansat la MTV Video Music Awards. Controversat. L-am văzut aici. Mi s-a părut un tribut evident adus filmului Flashdance. Și spun „tribut” pentru că deși transpare clar vibe-ul creat de Maniac în 1983, în clipul lui Kanye ideea e dusă mai departe. Astfel videoclipul se transformă într-un concept cu un final care intrigă sau măcar lasă spațiu interpretărilor.

Nu același lucru poate fi spus și despre reclama celor de la Kenzo. Făcută de același regizor ca și videoclipul celor de la Fatboy Slim, Weapon of Choice, Spike Jonze, reclama de la Kenzo pare o reciclare a videoclipului. Nimic în plus, nimic în minus. Aici vorbim de concept, să ne înțelegem, nu facem comparație cadru cu cadru. Regizorul pare că a vândut pe bani buni o idee genială dar veche, pe care a scuturat-o de praf puțin. Vorba americanului, easy money.

Nimic original aici, moving on.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *