Prezentul în machiaj

Direcția în lumea machiajului în ultimii doi ani pare că s-a îndreptat spre aplicații. L’Oreal a lansat în 2014  aplicația Makeup Genius, există de la Sally Hansen aplicația Manny Match care te ajută să găsești nuanțe de ojă, și mai circulă știrea că Rimmel London a lansat o aplicație care e echivalentul lui Shazam în lumea fardurilor.

Am pornit articolul acesta căutând aplicația minune Get the Look de la Rimmel, dar nu am găsit nimic în App Store. În schimb am găsit o aplicație numită „Mirela Vescan” Make-up artist Rimmel London, tot în 2014 lansată. M-am mirat că nu am auzit niciodată nimic despre această aplicație și am download-at-o. Nu știu dacă e dezvoltată la inițiativa make-up artistului sau a Rimmel London, dar pare un dead-end al aplicațiilor, un fel de sfârșitul internetului. Aplicația cred că se vrea un fel de „suport” pentru femei, să îți arate cum ți-ar sta cu diverse produse Rimmel London, și să te încurajeze să le cumperi.

 

Însă în afară de partea de portofoliu care are câteva „look-uri” avangardiste, în partea practică a aplicației, partea cu „sfaturile” propriu-zis, trebuie să-ți completezi profilul pe orice ai apăsa. Așa că am dat „click” pe începe și…pauză. În aplicație nu se mai întâmplă absolut nimic altceva. Nu agregă produse, nu te direcționează spre un shop, nimic. 

Mai există și opțiunea de „Blog” care are căteva articole din 2014 de când a fost landsată aplicația, și opțiunea de „Facebook” ce duce spre pagina Mirelei Vescan.

 

In schimb aplicația MakeupGenius a celor de la L’Oreal începe prin a te localiza pe hartă și a „calibra” imaginea. E super accurate în „aplicarea” virtuală a produselor și te trimite imediat spre un shop local dacă vrei să apeși BUY. Deci se poate.

 

Un shazam pentru machiaj ar suna ca o idee mai bună, asta în cazul în care chiar intenționează scanarea unui look și pe baza lui recomandarea de produse cu care să-l realizezi. Dar aparent aplicația nu e accesibilă înă, sau cel puțin nu pe iOS.

Ideea e însă, cât de utilă e o astfel de aplicație în lumea tutorialelor Youtube? Sunt aplicații de promovare a produselor, îmi arată cum îmi stă cu ele, dar mă și învață cum să le aplic? Mnu. Iar pentru reclamă de produs nu aș downloada neaparat o aplicație dedicată doar unui singur brand.

Deci chiar dacă e dezvoltată și funcțională complet, chiar dacă e abandonată la stadiul de portofoliu, ambele par bani îngropați. Sunt curioasă căte femei chiar folosesc astfel de aplicații. Și mai sunt curioasă câte companii de make-up ar fi dispuse să investească în astfel de jucării inutile. Sunt bugetele atât de mari încât să nu se mai justifice luarea în calcul a utilității?

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *